Trotakt Projekt - Metković 20. prosinca 2009. 15:16



Sve što sam trenutno na internetu uspio pronaći vezano za ovaj bend je ovaj tekst kojeg ćete moći pročitati u nastavku:

...I generacija Matije Vuice imala je nešto svoje: bila je to glazba. Primjerice, njezin prijatelj Jurica Popović je bio, osim kao vatreni navijač Dinama, sedamdesetih godina na glasu kao najbolji lokalni poznavatelj svjetskih trendova glazbe. Imao je rafinirani glazbeni ukus, slušao je Bowiea, Iggy Popa, Lou Reeda i tome slične bendove, a tada gotovo nezamisliv pothvat da se s juga ode na neki veliki koncert u inozemstvo njemu je bilo kao nekome reći »dobar dan«. Prijatelji su znali da će jednom i on nešto takvo raditi, pa nisu ni bili pretjerano iznenađeni kada je zagrebački Polet počeo objavljivati hrpe tekstova o najvećoj domaćoj glazbenoj nadi s početka osamdesetih godina, skupini »Trotakt Projekt«. U skupini su bili osnovni članovi upravo gitarist i skladatelj Jurica Popović, pjevačica Matija Vuica i basist Jašar Murtezani, a njihova demokaseta totalno je zaludila i oduševila Poletove glazbene kritičare, toliko da je Trotakt uskoro bio pobjednik tzv. YURM-a (natjecanje mladih talenata iz čitave bivše države) i jedan od najpoznatijih i najboljih underground sastava u cijeloj državi. Ali, sve to nije bilo dovoljno tadašnjim urednicima u Jugotonu da odmah izdaju i njihovu ploču, pa je trebalo dosta uvjeravanja i truda da se pojavi čak i prvi singl, a tako je slično bilo i većini ostalih zagrebačkih skupina. Cijela zamisao o Trotakt projektu bila je zajednička Jurici i Matiji, a razlog zbog kojega su »popadali« svi zagrebački kritičari bio je njihov multimedijalni pristup glazbi i umjetnosti uopće. U svemu je ključnu ulogu igrala upravo Matija, najprije svojim izgledom i pojavom, a tek potom glazbom. Matija se, naime, već od srednje škole oblačila najčešće u vlastite modele koje je sama šivala, a to je bilo toliko različito od svega što se u to vrijeme nosilo u nas, da je bila posve logična njezina odluka da se posveti modi. »Trebalo je najprije obući bend, napraviti takve modele koji će se poklopiti sa svirkom, i to je preraslo u prvu modnu reviju - u Kulušiću, 1982. godine«, pričala je poslije u novinama skromna Matija. A s tim projektom su kasnije nastupili i na posve elitnom Muzičkom biennalu u Zagrebu, s grupom »Halucination Company« i „Anti Nowhere League“.

DISKOGRAFIJA:

Rolana (singl) - Jugoton, 1984.
Zaplešimo (singl) - Jugoton, 1984.
Blago tonirano - nikad objavljeno (pretpostavljam da je trebao bit LP), 1983.
Pouzdano znam da su imali urađen videospot za Rolanu (kojeg tražim dosta dugo vremena), kojeg je radila bivša TVNS. Zanimljiva je činjenica da se bend ne spominje ni u tzv. ex-YU rock enciklopediji P. Janjatovića.

p.s.
Gornji sam video sastavio sam.






FOTO







copyright © 1998-2011, www.trotaktprojekt.com

Sva prava zadržana.